tisdag 5 oktober 2010

Todilooo

Hej alla godingar

HERREGUD så jag längtar tillbaka till Göteborg och alla er Mollygirls. Att det skulle bli SÅÅÅÅ trevligt hade jag aldrig vågat hoppas på. Dygnet blev över mina förväntningar. Hundra gånger om!!!

Jag har fått väninnor för livet! Och det säger en hel del!

En resumé för er stackare som inte var med.

101002 strax efter 09.00 skulle jag bli hämtad av favvogirlsen, Bina, Tina och Sanni. Det började dock med lite "komplikationer" då bommarna vid två av järnvägsöverfarterna var igenbommade (bommarna gick inte upp och inget tåg kom). Att lotsa kvinnor som inte känner till landsbygden i Marks Kommun är inte det lättaste. Jag mötte upp i Kinna och sen var det raka spåret till Göteborg och Hotell Eggers.

Fint folk *harkel* kommer alltid sent. Vi blev försenade med 10 minuter tror jag (Sorry!).

KRAMKALAS, KOMPLIMANGER och LEENDEN kan summera den halvtimman som följde. Incheckning klarades av och sen var det dags för att kollektivtrafiken skulle få ett gäng resenärer. Snacka om hightech. Mobiltelefoner och knappa in en kod för att åka. Skitsmart och enkelt!

Butik nummer 1 - MINZO.
Underbara fantastiska Minzo. Jag älskar butiken, jag älskar personalen och jag älskar kläderna.


Dessutom bjöds vi på både vin, snacks och godis. De hade anordnat lotteri och dessutom fick vi alla varsin goodiebag som heter duga (återkommer i ett annat inlägg om vad som fanns i den).
Miljarder tack, Minzo. Vi ses snart igen!

Efter det lyckade besöket på Minzo var det dags för lunch. Restaurang Marsala var bokat sedan tidigare och in stormade 32 glada tjejer.
Maten var god enligt mig själv och de jag frågat. Dock var personalen nog glada över att bli av med oss. Iallafall Mia och jag. -Tack Mia för de underbara befriande skratten! Du är bäst!

Efter Minzo, till Kålle & Ada.



Visste dock att även de skulle ha öppet för allmänheten, men det blev inte bra där alls. För min dl var det alldeles för mycket folk och alldeles för trångt för att jag ens skulle kunna tänka. De som handlade fick iallafall varsit Odd Molly-örngott.

Innan nästa butik pausade några av oss för kaffe , vin eller annat smarrigt.

Tredje butiken som förärads av ett besök av oss blev Charlotte Göteborg.



Stor härlig butik där vi kände oss efterlängtade samt välkomna. Vi blev bjudna på både bubbel, snittar och frukt. Tyvärr skulle vårat besök varit två veckor senare. De hade dessvärre väldigt utplockat på just Odd Molly nu. Många hittade en massa fint iallafall. När det var dags för betalning fick alla även där varsin goodiebag (återkommer även om den).
Tusen tack, Charlotte Göteborg. Vi ses igen!

Sen var det snabba kast. Pendeln till Kungsbacka och Freeport. Bättre avrundning på butiksvandringen kan man inte få.




Vi var välkomna efter stängning. Kunde inte på något sätt känt oss mer välkomna än så. Bubbel, cupcakes, frukt, nötter och vackra blommor prydde butiken. Personalen ljuvlig och utbudet fantastiskt. Dessutom hade vår goe fotograf Carl anlänt (bilder kommer).
Många många av oss kom ut med stora kassar. Och på tal om kassar - vi fick varsin väska att bära hem våra köp i.
-WOW! säger jag bara. Och bock och bug! Jag återkommer så fort spargrisen är påfylld igen! ;)

Sen till hotellet för att fräscha till sig inför middagen. Fotografering i trappan och snabbt till Restaurang Palace.

Med facit i hand säger jag bara FÖRLÅT. Att det tydligen i folkmun kallas Jurassic park säger ju allt. =(
Hada jag vetat vad det var för ställe hade jag ALDRIG bokat där. Dock vill jag påpeka att maten var SUPERGOD. Iallafall min portion. Hursom vill jag tacka köket och personalen för att de så snällt hade öppet köket enbart för vår skull trots klockslaget.

"Efterfest" på hotellet. Närmare bestämt rum 321. Där satt vi högt och lågt. Här behövdes inga öppna barer minsann. En bag-in-box där, några flaskor där, chips, ostbågar och gud vet vad...
Jag skulle hållit mig till vatten. Iallafall de sista 39764367 glasen (muggarna). Min tysta mun på frukosten var ett ypperligt bevis på det. OCH huvudvärken som släppte först dygnet därpå.

Jag kan inte nog tacka er flickor för er uppskattning samt snälla ord. Underbart att fått träffat "gamla" bekanta och även de nytillkomna i sällskapet. Ni är underbara och jag ser fram emot att få träffa er igen. SNART hoppas jag.
*håller tummar och tår för att man blir inbjuden*

Kärlek & Respekt

Mira

(återkommer framöver med foton)

12 kommentarer:

  1. Jättetack för den toppenroliga dagen.

    Du och Bina hade ordnat det så fint för oss :)

    Ni är bäst!

    Kram från V

    SvaraRadera
  2. Tack Mira för den fantastiska träffen ni ordnat...vilket jobb ni har lagt ner!!
    Ni är guld värda :-)
    Puss & Kram!
    /Peggy

    SvaraRadera
  3. Stort tack! Skitroligt att få träffa dig. Du är en levande enmans-show:) Håller med om att maten var kanongod, att det sen vimlade av kåtbockar på Palace är ju knappast erat fel;)
    Tills vi ses igen, stooooor kram!

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för den härliga träffen! Ser fram emot nästa jag också.
    Äsch, säger precis som Linda, det är väl inte erat fel att det var värsta raggarhaket. Supergod mat!!
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Wiie vilken träff, verkligen jätteroligt att träffa alla gamla och nya molytöser.
    Kraaaaam!

    SvaraRadera
  6. THANK YOU! It was absolutely brilliant and brilliantly organized. I was seriously impressed and had a wonderful time. K&A was about what I expected, it's always a bit strange there. but having that bit of time for a nice fika was absolutely perfect, one of the highlights of the day for me. The other was getting the chance to talk to so many wonderful people in real life.

    I'm really sorry I missed the after party in 321...That sounds like it was so fun. With regard to the Palace: my food was great too, and the location was excellent. The company was actually highly interesting, I thought. I felt a bit like an anthropologist studying the mating rituals of some rare and exotic tribe. In a very weird way, it was fun ;-).

    KRAM

    SvaraRadera
  7. TUSEN TACK! gud så bra ni ordnat detta! Toppen! Och så här i efterhand är det rätt kul att ha upplevt Palace. Håller med Laura, det var fasen i mig spännande att studera beteendena där. Man tror ju knappt att det var sant. Så be inte om ursäkt för det - maten var god och utsikten var underhållande, typ... Hehe!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Du ska ha tack för den underbara dagen ni anordnade!! Det var verkligen lyckat och är glad att ha träffat så många fina tjejer!!
    kram*

    SvaraRadera
  9. Åh sötaste Mira<3
    Tack så mycket för en fantastisk helg!!!
    Så kul var det länge sen jag hade:-))
    Och tack för alla skratten...DU är bäst!!!!!
    Haha, du var inte den enda som var tyst under frukosten;-)
    Fy så seg man var, gamla kärringar ut och roa sig på de viset:-o

    Saknar dig vännen,
    Kraam

    SvaraRadera
  10. Ni verkar verkligen haft det underbart!!! Får följa med nästa gång:)) Kram

    SvaraRadera
  11. Du goaste fina Mira!!!

    Jurassic Park serverade spergod mat, trevlig personla och öppet enkom för oss!!! kan inte klaga på det. Att det sedan förekommer grottmänniskor anade jag.Efterosm jag så sällan är ute sent på kvällarna har jag inte stött på fenomenet på väldigt läääänngeeeee;)


    f ö var det alldeles fantastiskt underbart
    Kramar du fina

    SvaraRadera