måndag 13 september 2010

Malmöträffen 100911

Hej alla godingar!

Och MALMÖ - miljarder tack för er gästvänlighet! *LOVE*

Vad pratar jag om? Jo, i lördags åkte Fina Tina, Fina Bina och jag söderut. Den enda som hade riktigt koll på detta var Dr Molly samt Veronica på Unica. För de andra skulle det bli en överraskning - och det blev det!

06.30 fick jag mitt första sms om att girlsen var på G från Borås. Snabbt fixade jag det sista och tyckte jag väntade, väntade och väntade. En bra kvinna reder sig själv, så jag började traska ner för kullen för att möta upp dem. Tror minsann jag var minst halvvägs till Skåne innan de hittade mig under en gran (=första bilden). Och så var vi då äntligen på väg! =)
Det enda avbrottet vi gjorde var för att äta frukost på Donken. Snabbt informerade jag personalen om att vi var från landet, och då suddades åtminstone vissa av deras frågetecken ut. (Nej, man kan inte få hönömacka med kaviar där!).
Tina lekte världsvan och tvingade i oss "något som är JÄTTEGOTT" och som hon ALLTID äter (märkligt det där, för hon äter bara på Max säger hon!) och vi fick snällt lyda.

Strax efter 10.00 körde vi in i Vellinge. In på torget och upptäckte delar av "SYSTRARNA" på väg till Unica. Lyckan var TOTAL. Tina hängde på tutan och körde i ren glädjeyra runt typ 18 varv innan hon parkerade.
Älskade Mia kom och mötte oss och kramkalaset var ett faktum. "Borås goes Skåne"! =)

Inne på Unica mötte vi upp resten av det goa gänget. Vi bjöds på på bubbel, 20% rabatt och en ljuvlig goodiebag.

Själv fingrade jag länge och väl på en klänning men det slutade med ett finfint halsband för min del (foto kommer - den är PERFEKT till sååååååå många av mina Mollyoutfits)



Här är vi. Det goa, goa, goa GOA gänget utanför Unica.

Därefter bar det av till Malmö. I sann svängavänsteranda, fick vi köra rundtur läänge för att finna parkering. Pga att Tinas buss är för hög för parkeringshus. Vi löste biffen och började vår promenad. Vi skulle finna La Roche och möta upp girlsen för lunch.

Mina tekniska väninnor rotade fram sina iPhones och GPS och jag försökte istället tyda solen. Jag slog på stort och frågade en förbipasserande... Och hör och häpna - vi fick en vägbeskrivning. =)

Vi fann La Roche och resten av girlsen. Tapas är grymt gott! (ja, det vet ni ju givetvis redan, men ändå!) Proppmätt blev jag och var väl just då mest sugen på att läga mig att jäsa någonstans... men icke då!

Därefter tror jag de kommit överrens om att valla en småfluffig Mira. Vi skulle få se Malmö promenerandes i regnet. Finns inget dåligt väder... Jä jä... Min Magnolia Strap Dress är redan lång på mig. För varje steg OCH regndroppe på vägen mot Folk Malmö, så blev klänningen längre, längre och längre.

Några gjorde fynd där och när vi var klara där där tog vi TAXI till Factory. 59 spänn!!!! Varför i hela friden tog vi inte taxi dit? På Factory fingrade jag lite på både handskar samt väskorna men gick därifrån tomhänt. =(

Fika på stället brevid sen och därefter Ajabaja efter stängning. Där möttes vi upp av både bubbel, snacks och ett fantastiskt mottagande. Jag köpte mig en 327:a i färgen LITE Military. Fick dessutom 20% rabatt OCH ett VIP-kort för alla framtid köp. WOW säger jag bara.

Efter miljarder goa skratt, härliga inköp samt massa kramar, fick vi då trötta, lyckliga och belåtna påbörja vår tur mot Borås.

Bina är den enda som har filmbevis på att Tina och jag rockar fett. Vi är grymma på Wacka-wacka. Iallafall i vår egen lilla bubbla! ;)

Tusen tack alla inblandade för en ännu en FAB Molly-träff. Snart gör vi Götet!

LOVE

//Mira

12 kommentarer:

  1. :) du är underbar! Skrattar ännu åt vår fina resa.
    Jag äter inte bara på max men helst...för det är ju bäst :) Trots fisk pommes..... hihi..

    Puss o Kram

    SvaraRadera
  2. Bra att ni hade kul i Skåneland! Önskar att jag kunde vara med i Götet, men min praktik sätter lite krokben. Hoppas ni får lika trevligt där!

    SvaraRadera
  3. Du skriver ju jättebra och roligt. Jag skäms att Malmö bjöd er på så tradigt väder. Nästa gång måste solen skina!! Kul att ni hade roligt, men nåt annat kan man väl inte ha i Mollysällskap?
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det var skitskoj att ni kom - rent ut sagt! :) Jag går fortfarnde och ler och drömmer mig tillbaka till lördagen. Bilden på dig i skogen är ju bara för skön!
    Tur att det snart är dax för Gbg-träffen.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Kul att du och de andra boråsarna var överraskningen!
    Tyvärr hann vi aldrig prata. Hoppas vi hinner i GBG!

    Kram från V

    SvaraRadera
  6. aaaaah! Det låter som en härlig dag med underbart sällskap och snygga kläder=)
    KRAM!

    SvaraRadera
  7. SÅ kul att ni kom ner! Ses snart i götet! KRAM

    SvaraRadera
  8. Men varför visste inte jag om detta??????
    Tack vare att jag är så förbenat nyfiken lyckades jag hitta hit!!
    Eller har du sagt och jag inte har lyssnat kanske (?)
    Iså fall får jag skämmas!!
    Men hur som helst så är jag här nu:-)
    Du får vara den sötaste undergrangömmerskan ändå:-))
    Nu följer jag dig och länkar dig för att visa att jag inte är långsint utan bara skitglad att ha hittat dig här:-)))

    Längtar tills Gbg!!!!
    Då kan jag vara din paraplybärare ifall det regnar<3

    puuusss!!

    SvaraRadera
  9. Tina:
    Darling! Du måste konvertera till Donken. ;)
    Tur att vi har fler utflykter på agendan gemensamt!
    Love U

    Helen:
    Tråkigt att du fick förhinder denna gången. Men det går fler tpg som tur är! =)

    Lingonberrie:
    Bock och bug! =)
    Nu bor jag starx utanför Borås som LÄTT är Sveriges regnigaste stad, så jag överlevde! Men blir det sol nästa gång, så gråter jag inte direkt. ;)
    Kramkram!

    Jeanette:
    Det var SKETESKÖJ att få komma! =) Ni är ett härligt gäng där nere!
    Bilden på mig i skogen är inte riktigt sanningsenlig. hag är nog ett stadsbarn ut i fingerspetsarna.
    Snart ses vi i Gbg! =)
    Kramiz

    Viola:
    Klart vi hinner språkas i Gbg. Om inte annat så står du längst upp på listan nu! =)
    Kramkram!

    Filippa:
    Hello baby! Snaaaaaaaaaaaaaart ses vi igen! Tack och lov!
    Pözz

    Dr Molly:
    Tack för att vi FICK komma!
    Ses snart!
    Kramiz

    Bina:
    Blöt közz tillbaka, baby!
    LOVE

    Mia:
    Moahahahahahahahaha!
    Ser fram emot att ha en privat paraplybärerska. Men du ÄR solen så jag kommer inte märka av något regn oavsett.
    Tack för i lördags! Du ÄGER.
    Pözz

    SvaraRadera
  10. Ja, jäklar vad jag längtar till Götet nu! Kram:)

    SvaraRadera
  11. tack goa du för det var FABOLOUS ( stavas det så?) roligt att träffa er!!! Och att ni ville köra ner till skåneland. Regnpromenaden fixade ni galant;)

    Kramar

    SvaraRadera