torsdag 21 oktober 2010

Wigwam och "wigwam"

God morgon alla godingar!

Jag har haft lite jobbiga dygn, men nu är jag tillbaka på banan igen! =)
Tusen miljarders tack till alla er för er omtanke och kärlek. Det har betytt mer än ni tror!

Sedan senaste inlägget har både mössan och halsduken hamnat på rätt adress. De kommer från Hands Of Lover-kollektionen och heter tydligen #539 och #537. Fyndade dessa plagg av en supergo tjej på Tradera för endast 500 riksdaler.

Har dessutom fått ett mail om att min gröna Full Emb Smock Dress är på ingång. Jippikajejj!

Och nu till det jag hade på hjärtat.

Wigwam och Kappahls så kallade Wigwam. Eller rättare sagt kopian. Handen på hjärtat. Vad tycker ni?

Själv skulle jag aldrig köpa ett plagg som påminner om en annan favorit. Känns som ett svek. Nästan som otrohet! ;) Varför i hela friden kopierar man ett plagg så? Nä. Våga vägra kopior. Hur fina de än må vara.
Nu behöver folk inte hoppa i taket för min åsikt. var och en gör ju som den själv vill!  Jag handlar gärna på Kappahl och andra butikskedjor. Dock inte ofta. Men det händer. Massor av leggings, linnen mm.  Men endast plagg som ser ut som sig själva! =)


Foto: Wigwam - the real stuff

Vad tycker du?

7 kommentarer:

  1. No copy or copycat today.. Gillar original och unika människor som inte försöker sig på exakt vad andra redan gör.

    Ser fram emot att se dina nya grejer!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ska jag ha någon, så ska det vara äkta vara!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det ska vara äkta vännen och inte bara nästan..
    Annars hade jag bara gått och tänkt på det och ångrat mig efteråt..
    Kan man så ska man köpa det man helst vill ha;-)

    Va skönt att höra att du är tillbaka på banan igen..
    Inte en sån man äter;-)
    Idag är det fredag och idag finns inga problem alls utan bara mysa, god mat och god dricka!!!!

    Puss på dig vännen

    SvaraRadera
  4. Var in på KappAhl och såg klockrena kopior på både Wigwam och Voile short dress. Skulle kännas lute fånigt att köpa tror jag....
    Skönt att du är back in business:) KRAM!!

    SvaraRadera
  5. Jag har sett de på Kapp-Ahl och tänkte precis som du. De är pinsamt lika. Ska man kopiera kan man ju göra det lite mer "inspirerat" än "kopierat" tänker jag.

    Om jag köpt hade den aldrig blivit använd, för så blir det med sånt som är nästan.

    SvaraRadera
  6. Har inte sett dom i affären. Men när jag sett andra snarlika plagg som Odd Molly och tex Hunkydori gjort faller det alltid på kvaliten på tyget.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Håller med dig helt och fullt, var på Kappahl med maken och hux flux säger han "kolla Odd Molly kopior" du kan tro att jag blev förvånad, han är 0% intresserad av mode nämligen
    Men det säger väl allt om hur lika plaggen är, sorgligt Kappahl ni kan bättre.

    SvaraRadera